پروژه مولد موج سینوسی

120,000 تومان
تعداد صفحه : 18
حجم فایل : 5.21 MB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

پروژه مولد موج سینوسی

پروژه پایانی کارشناسی پیوسته برق الکترونیک
همراه با عکس نقشه ی مدار ، فیبر مدار چاپی ، قرارگیری قطعات روی فیبر و تصویر نهایی مدار

 

فهرست مطالب

مقدمه
تولید مدار چاپی PCB:تاریخچه مدار چاپی در ایران
آموزش ساخت فیبر مدار چاپی
روش پرینت و اتو
مدار مجتمع ژنراتور فانکشن
سیگنال ژنراتور با کیفیت بالا
تنظیم نهایی
قرار گیری قطعات روی فیبر(عکس)
نقشه مدار(عکس)
فیبر مدار چاپی(عکس)
تصویر نهایی مدار(عکس)

   مقدمه
  دانش اگر با تجربه همراه نشود کالایی کم ارزش است (کلارنس دی)
به نظر می رسد با توجه به پیشـــرفت های کنونی بشــر  لازم است که اشخاص در هر زمــــینه ای که در حال فعالیـت در ان می باشند در مورد فعالیت خویـش به حداکثر توان مهارتی و تئوریک دست یـابند تا  در این پلکان بی نهایت ترقی علم ودانش گام بردارند لازمه این  امر تلاش وپشتکار فراوان می باشد با توجه به این که در رشته الکـــترونیک با تغیراتـی کوچک در شماتیک مدار و با تعویض برخی از المانها تغیرات بزرگی در راندمان و بهینه کردن پارامتر های خـروجی -ورودی از قبــیل (توان – ولتـاژ- جریان – حذف کردن سیگنال های اضافی و …) دانشــجویان می تـوانند با مطالعه دقیق عناصر کاربردی , نحوه فعالیت عناصر و شرایط وابسـتـگی آنان کــار کنند و مدارات جدیدی بسازند.علم الکترونیک از علوم  تازه تاسیــس میباشد  ;که به نســبت دیگر علوم سرعت پیشرفت آن زیاد بوده و این علم Base ونقـطهStart  اکثر فعالیت  های امروزی است.
در این پروژه سعـی شده است در ابتدا با قطعه ی پرکاربردXR2206  آشنا شده  علاوه بر آن نوع ساخت و شکل گیری انواع فیبر چاپی که اولین گام پس از تعیین مدار عمــلی میباشــد و سپس نحوه ی عملکرد مدار و تصاویر نقشه ساخت و شکل نهایی پروژه و اطلاعات قطعات کاربردی آن بیان شود.

تولید مدار چاپی PCB: تاریخچه مدار چاپی در ایران
قدمت مدارچاپی به ورود نخستین رادیوها به کشور برمیگردد از ورود نخستین رادیوها بیشتر از صد سال میگـذرد. شرکتهای وارد کننده رادیو، بعد ها جهت تعمیرگاهها نیاز به تعمیر و تعویض صفحه سبز رنگ (مدار چاپی) داشتند که بعد ها بنـا به نیازی که   احساس می شـد روشهای ساخت بردهای یکـطرفه وارد کشور شد . سـاخت مدار چـاپی به صورت انبوه برای اولین بار در کارخانه های رادیو و تلویزیون سازی انجام گرفت ،روش ساخت بسیـار ساده بود. عملیات سوراخـکاری به وسیـله پانچ انجام گرفت و بـرای طرح مدار از چاپ رنگ با شابلون استـفاده شد سپس به وسیـله اسیـد کلریـدریک و یا کلریـدفر یک سطح بـرد را اچ مینمـودند و در پـایـان رنگ سبز به وسیله کـاردک و شابـلون روی برد کشیده میشد . بدین ترتیب بردهـای یکسویـه جهت استفـاده در رادیـو یا تلویزیـون آماده میشـد که به صفحـه سبـز معروف است.