دسته : پروژه عمران و معماری, پروژه عمران و معماری, پروژه کاردانی, پروژه کارشناسی
لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
توضیحات
پروژه طراحی مجتمع فرهنگی تحقیقاتی فرهنگسرای چای لاهیجان
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی
ارائه شده به:
گروه علمی مهندسی معماری
توجه : به دلیل عکس های زیاد ، حجم این پروژه زیاد شده است
تهیه شده توسط تیم دفتر فنی گرین
فهرست مطالب
فصل اول-کلیات و تعاریف
۱-۱-تعریف مسئله ۱
۱-۲-تفسیر مسئله ۱
۱-۳-ضرورت مسئله ۱
۱-۴-اهداف طراحی فرهنگسرا ۱
۱-۵-مقدمه ۳
۱-۶-تعاریف فرهنگ ۵
۱-۶-۱-فرهنگ ۵
۱-۶-۲-تعاریف دیگر فرهنگ ۵
۱-۶-۳-پایایی فرهنگها ۶
۱-۶-۴-فرهنگ ایرانی ۶
۱-۶-۵-فرهنگ و هنر ۷
۱-۷-کشاورزی ۸
۱-۷-۱-توازن و پایداری صنعت و کشاورزی ۸
۱-۷-۲-اتحاد مثلثی کشاورزی صنعت و توسعه ۹
۱-۷-۳-ویژگیهای محصولات کشاورزی و عرضه آنها به بازار ۱۰
۱-۷-۴-کشاورزی ایران و مسائل آن ۱۱
۱-۷-۵-بخش کشاورزی و سیکل های آن درایران ۱۲
۱-۷-۶-تعریف کشاورزی ارگانیک ۱۵
۱-۸-گردشگری ۱۶
۱-۸-۱-اهمیت گردشگری ۱۶
۱-۹-چای ۱۷
۱-۹-۱-فرهنگ چای ۱۷
۱-۹-۲-افسانههای پیدایش چای ۱۸
۱-۹-۳-رویشگاههای چای درجهان ۱۹
۱-۹-۴-تاریخچه کشت چای در جهان ۱۹
۱-۹-۵-تاریخچه کشت چای در ایران ۲۱
-۹-۶-سطح زیر کشت چای در ایران ۲۱
۱-۹-۷-تولید چای در ایران ۲۲
۱-۹-۸-گونههای چای ۲۲
۱-۹-۹-نام علمی چای ۲۲
۱-۹-۱۰-برگ چای ۲۳
۱–۹-۱۱-ریشه چای ۲۴
۱-۹-۱۲-گل چای ۲۴
۱-۹-۱۳-میوه و بذر چای ۲۵
۱-۹-۱۴-بذر چای ۲۵
۱-۹-۱۵-مشخصات بوته چای ۲۶
۱-۹-۱۶-عوامل محیطی مؤثر برچای ۲۷
۱-۹-۱۷تقسیم بندی زراعی چای ۲۷
۱-۹-۱۸-تقسیم بندی چای از لحاظ طرز تهیه و تولید ۲۸
۱-۹-۱۸-۱-چای سیاه ۲۸
۱-۹-۱۸-۲-چای سبز ۲۹
۱-۹-۱۸-۳-چای اولانگ ۳۰
۱-۹-۱۸-۴- چای سفید ۳۰
۱-۹-۱۸-۵-چای معطر ۳۰
۱-۹-۱۹-آب و هوای مناسب برای چایکاری ۳۲
۱-۹-۲۰-خاک مناسب برای چایکاری ۳۳
۱-۹-۲۱-تکثیر چای ۳۳
۱-۹-۲۱-۱-زمان تهیه قلمه ۳۴
۱-۹-۲۱-۲-درجه حرارت ۳۵
۱-۹-۲۲-احداث باغ چای ۳۶
۱-۹-۲۲-۱-کشت چای در زمین های جنگلی یا مخروبه ۳۶
۱-۹-۲۲-۲-کشت چای در زمین های دارای جلگه ای ۳۷
۱-۹-۲۳-هرس ۳۷
۱-۹-۲۳-۱-هرس نهال های جوان ۳۸
۱-۹-۲۴-خصوصیات ژنتیکی باغهای چای ایران ۳۹
۱-۹-۲۵-توصیه کودی برای باغ های بهره برداری ۳۹
۱-۹-۲۶-برداشت چای ۴۰
۱-۹-۲۶-۱-روش های برداشت ۴۱
۱-۹-۲۶-۲-عملکرد وکیفیت چای در برداشت با ماشین ۴۲
۱-۹-۲۶-۳-تاثیر روش برداشت بر کیفیت محصول نهایی ۴۲
۱-۹-۲۷-مهمترین عوامل موثر بر کیفیت چای قبل از تولید ۴۳
۱-۹-۲۸-مهمترین عوامل موثر بر کیفیت چای در طول فرایند چایسازی ۴۴
۱-۹-۲۹-عوامل موثر بر کیفیت چای پس از فرآیند تولید ۴۵
۱-۹-۳۰-افزودنیها ۴۵
۱-۹-۳۱-بسته بندی ۴۷
۱-۹-۳۱-۱-کیسههای چای ۴۷
۱-۹-۳۲-چای متراکم (فشرده) ۴۸
۱-۹-۳۳-قالبهای چای ۴۸
۱-۹-۳۴-چای فوری ۴۸
۱-۹-۳۵-علف چای و خواص آن ۴۹
۱-۹-۳۵-۱-موارد استفاده در طب سنتی ۵۰
۱-۹-۳۵-۲-اثرات مهم علف چای ۵۰
۱-۹-۳۵-۳-محصولات دارویی موجود ۵۱
۱-۹-۳۵-۴-نکات قابل توجه ۵۱
۱-۹-۳۶-درخت چای ۵۳
۱-۹-۳۶-۱-مشخصات گیاه شناسی درخت چای ۵۴
۱-۹-۳۶-۲-ترکیب شیمیایی برگ چای ۵۴
۱-۹-۳۷-چای درمانی ۵۵
۱-۹-۳۸-خصوصیات محافظتی چای ۵۶
۱-۹-۳۹-مضرات احتمالی چای ۵۷
۱-۹-۴۰-چای به عنوان یک نشانه هویتی ۵۷
۱-۹-۴۱-پیوندهای چای بافلسفه ی چینی ۵۹
۱-۹-۴۲-آیین های چای ۶۰
۱-۹-۴۳-آداب نوشیدن چای ۶۱
۱-۹-۴۴-قهوه خانه در ایران ۶۲
۱-۹-۴۴-۱-ورود چای به قهوه خانه ۶۵
۱-۹-۴۴-۲-چپق و قلیان در قهوه خانه ۶۶
۱-۹-۴۴-۳-سرگرمی های قهوه خانه ۶۶
۱-۹-۴۴-۴-نقاشی قهوه خانه ای ۶۷
۱-۹-۴۴-۴-۱-تجلی شاهنامه در نقاشی قهوه خانه ای ۶۸
فصل دوم-اقلیم و سایت
۲-۱-آشنایی با استان گیلان ۷۲
۲-۱-۱-گیلان در گذر زمان ۷۲
۲-۱-۲-وجه تسمیه ۷۳
۲-۲-جغرافیای طبیعی استان گیلان ۷۴
۲-۲-۱-موقعیت و وسعت ۷۴
۲–۲ -۲- ناهمواری ها ۷۴
۲-۳-جغرافیای سیاسی ۷۴
۲-۴-جغرافیای انسانی ۷۵
۲-۴-۱-جمعیت ۷۵
۲-۴-۲-نژاد ۷۶
۲-۴-۳-مذهب ۷۶
۲-۴-۴-زبان ۷۷
۲-۵-آشنایی با شهرستان لاهیجان ۷۷
۲-۵-۱-بررسی و شناخت عمومی لاهیجان ۷۸
۲-۵-۱-۱-تاریخچه ۷۸
۲-۵-۱-۲- علل پیدایش و چگونگی توسعه لاهیجان ۸۰
۲-۵-۱-۳-مردم شناسی و جغرافیا ۸۰
۲-۵-۱-۴-آب و هوا ۸۱
۲-۵-۱-۵-دمای هوا ۸۲
۲-۵-۱-۶- رطوبت نسبی هوا ۸۲
۲-۵-۱-۷- بارندگی ۸۳
۲-۶-نقش اقلیم در شکل گیری فضای شهری ۸۳
۲-۶-۱-مقابله با باران ۸۴
۲-۶-۲-مواجهه با رطوبت ۸۵
۲-۶-۳-مقابله با بادهای مزاحم ۸۵
۲-۶-۴-ضرورت آفتاب گیری ۸۵
۲-۶-۵-مصالح ساختمانی ۸۶
۲-۷-سیمای شهر ۸۷
۲-۸-شاخص های معماری ۸۷
۲-۹-بررسی سایت مناسب جهت طراحی ۸۸
۲-۹-۱-موقعیت زمین ۸۸
۲-۹-۲-دید و منظر سایت ۸۹
۴-۵-۳-دسترسی سایت ۹۰
فصل سوم-مصادیق
۳-۱-نمونه موجود از فرهنگسراهای داخلی ۹۱
۳-۱-۱-آرامگاه کاشف السلطنه و موزه تاریخ چای در ایران ۹۱
۳-۱-۲-فرهنگسرای ارسباران ۹۴
۳-۱-۳-نگرش و راه حل کشورهای اروپایی در مورد مراکز فرهنگی ۹۵
۳-۱-۴-مرکز فرهنگی ژرژپمپیدو ۹۶
۳-۱-۵-مرکز فرهنگی مردمی شیباتا ۹۸
فصل چهارم-عملکرد و ساختار
۴-۱-فضاهای اصلی ۹۹
۴-۱-۱-فضای آموزشی ۹۹
۴-۱-۲-بخش همایشی ۹۹
۴-۱-۳-بخش فروشگاهی ۱۰۰
۴-۱-۴-بخش درمانی ۱۰۰
۴-۱-۵-فضاهای خدماتی و پشتیبانی ۱۰۰
۴-۱-۶-فضای نمایشگاهی ۱۰۰
استانداردهای طراحی
۴-۲-اصول طراحی سالن اجتماعات ۱۰۲
۴-۲-۱-پرده پشت صحنه ۱۰۲
۴-۲-۱-۱-استاندارهای پرده: ۱۰۳
۴-۲-۱-۲-انحنای پرده ۱۰۳
۴-۲-۱-۳-بررسی خطوط دید ۱۰۳
۴-۲-۱-۴-زوایای دید ۱۰۳
۴-۲-۱-۵-تعیین عمق سالن ۱۰۳
۴-۲-۱-۶-مبلمان سالن ۱۰۳
۴-۲-۱-۷-طرح صندلی ها ۱۰۴
۴-۲-۱-۸-تعداد صندلی ها در هر ردیف ۱۰۴
۴-۲-۱-۹-راهروهای بین صندلی ها ۱۰۵
۴-۲-۲-کتابخانه ۱۰۶
۴-۲-۲-۱- شیوه عرضه در کتابخانه: ۱۰۶
۴-۲-۲-۲-گرما و رطوبت در کتابخانه ۱۰۷
۴-۲-۲-۳-نورگیری در کتابخانه ۱۰۷
۴-۲-۲-۴-روشنایی توصیه شده ۱۰۸
۴-۲-۲-۵-اکوستیک ۱۰۸
۴-۲-۲-۶-تهویه ی مطبوع ۱۰۸
۴-۲-۲-۷-ایمنی در کتابخانه ۱۰۸
۴-۲-۲-۸-قسمت های عمومی کتابخانه ۱۱۰
۴-۲-۲-۹-میزان فضاهای کتابخانه ۱۱۰
۴-۲-۲-۱۰-ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان ۱۱۱
۴-۲-۲-۱۱-استانداردابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها ۱۱۱
۴-۲-۲-۱۲-طول قفسه ها ۱۱۱
۴-۲-۲-۱۳-استاندارد میزها ۱۱۱
۴-۳-گالری ۱۱۳
۴-۳-۱-طراحی محیط دلپذیر و پر تنوع در گالریها ۱۱۳
۴-۳-۲-ضوابط طراحی نمایشگاه ۱۱۳
۴-۳-۳-تنظیم شرایط محیطی ۱۱۴
۴-۴-جدول برنامه فیزیکی ۱۱۵
فصل پنجم-روند طراحی
۵-۱-انتخاب موضوع ۱۲۰
۵-۲-دلایل انتخاب سایت ۱۲۰
۵-۳-لکه گذاری &a