پایان نامه نقش فناوری اطلاعات (شهر الکترونیک) در کاهش ترافیک شهری

50,000 تومان
تعداد صفحه : 40
حجم فایل : 200 KB
فرمت فایل : Word

توضیحات

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات (شهر الکترونیک) در کاهش ترافیک شهری

این پروژه در سایت های دیگر به صورت رایگان وجود دارد اما تمامی آنها با فرمت pdf بوده و قابل ویرایش نمیباشد
اما فایلی که امروز برای شما آماده کرده ایم توسط تایپیست های گرین تایپ شده ، بدون تبلیغات با فرمت word و  قابلیت ویرایش متن با قیمت بسیار اندک ارائه شده است.

چکیده

امروز در کلان شهرهای ایران، شهروندان زمان زیادی را صرف فعالیت های تکراری و غیر مفید  نظیر پیمودن مسافت های طولانی برای خرید کالا و دریافت خدمات، معطل شدن در ترافیک های سنگین انتظار در صف بانک ها  می کنند. در عصر حاضر فناوری اطلاعات مهمترین ابزار برای مدیریت صحیح کلیه واحدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محسوب میگردد. در شهر الکترونیک، شهروندان در تمام اوقات شبانه روز به پایگاه های داده خدمات دولتی و بخش خصوصی بر روی شبکه وب دسترسی دارند. ایجاد شهر الکترونیک تاثیرات بسیاری را در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اداره شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش اساسی در حل مسائل ترافیکی کلان شهرها دارد. امروزه ترافیک در بسیاری از کلا ن شهرهای کشور به بزرگترین معضل شهر نشینی تبدیل شده است. در آسیب شناسی معضل ترافیک که منشا خیلی از مشکلا ت امروز شهرها محسوب می شود به مواردی بر می خوریم که نشان می دهد ریشه های حل ترافیک به حوزه های فرابخش شهرداری و شهروندی می رسد.ابتدا باید تعریفی ساده از واقعه ترافیک داشته باشیم.ترافیک به معنای افزایش حجم رفت و آمد در فضای محدودی از معبر تعریف شده است.

مقدمه

یکی از مهمترین ابزارهای پیشرفت و توسعه در دنیای کنونی بهره برداری موثراز فناوری اطلاعات و ارتباطات است که از دهه ۱۹۸۰میلادی به بعد ابزار استفاده از این امکانات در جهان ایجاد شده ومیتوان گفت که مهمترین شاخصه آن استفاده از اینترنت میباشد. وسعت پیشرفتهای صورت گرفته به شکلی است که بسیاری از متخصصان امر بر این عقیده اند که انقلابی مثل انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته وجهان را وارد عصر اطلاعات مینماید واین انقلاب بسیاری از جنبه های اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی حیات بشر را دست خوش تحول عمیق کرده است . یکی از ابعاد این تحول تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد با یکدیگر ،افراد با شرکتها وسازمانهای دولتی به سرعت از حالت سنتی خود خارج شده وبه سوی انجام مبادلات از طریق بهره گیری از سامانه های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی که به به تجارت الکترونیکی معروف میباشد در حرکت است .استفاده از تکنولوژی جدید چندی است که در خدمت کنترل ترافیک در کلان شهرهای در آمده است.

برخی از مزایای شهر الکترونیکی

۱–  فراهم آوردن خدمات اینترنتی با کیفیت وسرعت بالا برای شهروندان .
۲فراهم آوردن کانلهای آموزشی متفاوت ومحیط آموزشی مادام العمر.
۳ارتباط بهتر سازمانها وارگانهای شهری .
۴دسترسی ۲۴ ساعته به خدمات شهری .
۵کاهش ترافیک شهر با توجه به کاربرد اینترنت در فعالیتهای شهری شهروندان .
۶کاهش آلودگی هوا با کاهش ترافیک شهری.
۷تسریع در برطرف شدن مشکلات ایجاد شده در شهر با ارتباط مستقیم شهردار با شهروندان .
۸صرفه جویی در وقت وانرژی.
 ۹افزایش نظم در فعالیتهای شهر با استفاده از سیستم اطلاعاتی جامع. (مقاله دکتر علیخانزاده ،شهر، شهرداری وشهروند الکترونیک)

نتیجه گیری
مطالعات و تجارب مختلف نشان داده است که یکی از علل عمده تصادفات منجر به جرح یا مرگ, سرعت غیر مجاز است. دوربینهای کنترل سرعت یکی از اجزای مهم سیستمهای هوشمند حمل و نقل به حساب میآیند که برای کنترل محدودیتهای سرعت از آنها استفاده میشوند. یکی از مسائل مهم در رابطه با دوربینهای کنترل سرعت، مکانیابی بهینه محل نصب دوربینها در مقاطع مختلف از محورها است. معیارها و شاخصهای متعددی اعم از ایمنی, فیزیکی و ترافیکی در انتخاب محل بهینه دوربینها تاثیرگذار هستند.