پایان نامه طراحی ربات شوینده

60,000 تومان
تعداد صفحه : 126
حجم فایل : 100 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

طراحی رباط شوینده

ارائه شده به گروه مهندسی مکانیک
جهت دریافت درجه کارشناسی

فهرست
فصل اول

۱-۱) روش دستی (سنتی)
۲-۱) روش اتوماتیک

فصل دوم

۱-۲) کارواش  اتوماتیک تونلی یا ریلی
۲-۲) کارواش اتوماتیک ثابت یا سه برس
۳-۲) بررسی  کلی مکانیزم کارواش اتوماتیک
۴-۲) بررسی مکانیزم کارواش اتوماتیک ثابت و ریلی

فصل  سوم
  1. معرفی  اجزای پنیوماتیکی

۱-۳-۱) تولید هوای فشرده
۲-۳) قطعات مدار کنترل نیوماتیک
۲-۳-۱) سیلندرهای نیوماتیک
۲-۳-۲) سیلندرهای یک طرفه
۲-۳-۳) سلیندرهای دو طرفه
۳-۳) مشخصات سلیندرهای نیوماتیک
۳-۳-۱) نیروی سیلندر
۳-۳-۲) مصرف هوا
۳-۳-۳) سرعت پیستون
۳-۳-۴) بارهای کمانشی روی میله پیستون
۳-۳-۵) شیرها
۳-۳-۶) شیرهای راه دهنده
۴-۳) مشخصات شیرها از نظر عملکرد
۵-۳) روشهای تحریک شیرها
۶-۳) شیرهای کنترل جریان
۷-۳) موتورهای بادی
۸-۳) سیستم کنترل
۸-۳-۱) کنترل مدار باز
۸-۳-۲) کنترل مدار بسته
۹-۳) مدارهای کنترل منطقی
۹-۳-۱) عملیات اصلی
۹-۳-۲) عملیات جانبی
۹-۳-۳) عملیات ترکیبی
۱۰-۳) تجهیزات خط هوا، فیلتر و روغن زن
۱۰-۳-۱) روغنکاری
۱۰-۳-۲) جریان یک جهته
۱۰-۳-۳) جریان دو جهته
۱۰-۳-۴) روغن‌ زن‌های غبار روغن (مه روغن)
۱۱-۳) دبی جریان هوا
۱۱-۳-۱) جریان ساده:
۱۱-۳-۲) جریان پیچیده:
۱۲-۳) روغن روغنکاری
۱۳-۳) وضعیت نصب
۱۴-۳) فیلترها
۱۴-۳-۱) اجزاء فیلتر
۱۵-۳) اندازه دستگاه‌ها
۱۶-۳) بلبرینگهای خطی
۱۷-۳) سنسور U1tra Sonic

فصل چهارم
  1. انواع کمپرسور

۱-۴-۱) کمپرسورهای رفت و برگشتی
۱-۴-۲) کمپرسروهای دورانی
۲-۴) نصب کمپرسورها
۳-۴) نصب سیستم خطوط لوله اصلی

فصل پنجم
  1. محاسبه شقف فرچه‌های کناری

۱-۵-۱) انتخاب الکتروموتور
۱-۵-۲) اجزای شفت واسطه
۱-۵-۳) محاسبه Pulley و تسمه V شکل الکتروموتور و فرچه‌ها ۱۱۳
۲-۵) محاسبه قطر شفت مجموعه ۳ تایی
۳-۵) محاسبه چرخهای فریم متحرک
۴-۵) محاسبه طنابها (سیم بوکسلها)
۴-۵-۱) روغن کاری طنابها
۴-۵-۲) جلوگیری از رنگ زدگی طنابها
۴-۵-۳) محاسبه پولی طناب
۵-۵) محاسبه قطر پیستون جک بالابر افقی
۶-۵) مدار کنترل

ضمیمه و جداول

چکیده

نیاز ما در اختراع استا و زاییده شرایط، هر اختراعی در ابتدا با برآوردن یک نیاز به بار می‌نشیند و در گذشت ایام، این هماهنگی با شرایط (اعم از زمان و مکان و ) است که موجبات رشد و پویایی آن را فراهم می‌سازد.
پوشیده نیست که در دنیای امروز،‌ همراه با افزایش روز افزون جمعیت بشر، برای کنترل  نظم بشری، بهادادن به عوامل از جمله، زمان، منابع تجدید ناپذیر انرژی، سرمایه و منابع حیاتی، اهمیتی بیش از پیش دارد

۷-۳) موتورهای بادی

موتور در اصطلاح عمومی، به موتورهای احتراق داخلی و یا موتورهای الکتریکی اطلاق میشود. در هر یک از موارد، چنین ماشینی یک توان خروجی گردشی به وجود میآورد، هر چند که عامل به وجود آورنده این حرکت گردشی یک حرکت خطی، مانند حرکت خطی پیستون در سیلندر باشد. با توجه به اینکه موتور به صورت کلی وسیله ای است که انرژی سیال یا الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند، چنانچه حرکت خروجی این وسیله به صورت خطی باشد نیز میتوان آن را موتور نامید. در مهندسی نیوماتیک هم تعاریف فوق مصداق دارد، بدین معنی که یک موتور نیوماتیک وسیله ای است که با مصرف هوای فشرده حرکت گردشی به وجود میآورد.

۱۱-۳) دبی جریان هوا

۱۱-۳-۱) جریان ساده:
روغن زنها باید متناسب با ضروریات جریان هوا انتخاب شوند. در ابزارهای هوای فشرده، جریان هوا ثابت است و میتوان روغن زن متناسب با دبی جریان دستگاه موردنظر انتخاب نمود.
۱۱-۳-۲) جریان پیچیده:
در مدارهای سیلندر و شیرهای پنوماتیکی چند تائی، دبی جریان هوا بطور پیچیده و بمقدار قابل توجهی تغییر می‌کند. این امر بدین علت است که دستگاه ها باندازه های متفاوت و بطور همزمان در یک مدار کار می‌کنند و دبی جریان مربوط به هر دستگاهی میتواند تغییر کند. سرعت سیلندرها نیز تغییر می‌کنند و بالنتیجه دبی متفاوتی نیاز خواهند داشت و از طرفی کاراندازی فرمان احتیاج به جریان نسبتاً کمی خواهد داشت. پیچیدگی دیگر این است که مدار در مجموع همانند یک مخزن ذخیره بزرگ عمل می‌کند بطوریکه وقتی یک قسمت مدار کار می‌کند هوا را از سایر قسمتهای مدار علاوه بر لوله اصلی تغذیه، می‌کنند.
بطور ایده آل، همه سیستم باید از غبار روغن پر شود بطوریکه هر قسمت از مدار که کار می‌کند هوای تغذیه آغشته به روغن دریافت دارد.
از این نظر روغن زنهای با حداکثر دامنه جریان ممکن مطلوب خواهند بود و دستگاه های قابل تنظیم بهمین منظور باید تنظیم شوند. وقتی نیازها بحدی متفاوت هستند که یک روغن زن پاسخگوی آنها نیست در مدار باید دو یا چند روغن زن با اندازه های مناسب (محاسبه شده) قرار داد. معمولاً هوای تغذیه به شیرهای فرمان که دارای دبی جریان به مراتب کمتری نسبت به سایر قسمتهای مدار هستند توسط یک روغن زن جداگانه تأمین میشود.

دکمه ای خارکی نیز وجود دارد که برای استاپ اضطراری مدار کنترل میباشد که اگر فعال شود برق مدار کنترل قطع خواهد شد. این دکمه که قرمز رنگ میباشد باید در یک جای در دسترس قرار داشته باشد. هنگام شروع سیکل کاری دستگاه قبل از غیرفعال کردن دکمه، تمام موارد ایمنی رعایت میشود و سپس برق مدار کنترل وصل میشود.
بمنظور کنترل غیرمستقیم دستگاه از دکمه های فشاری استارت و شروع مجدد (Reset) و میکروسوپیچها و سنسورهای موجود به رله هایی وصل کردیم و سپس از تیغه های باز و بسته آنها برای کنترل مدار استفاده نموده ایم.
با زدن دکمه فشاری استارت، مجموعه فرچه های کناری به شرط اینکه فریم متحرک و مجموعه فرچه های کناری در جای اول خود باشند