پایان نامه آموزش spss

50,000 تومان
تعداد صفحه : 40
حجم فایل : 90 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

آموزش spss

درس آمار و احتمالات مهندسی

مقدمه:
با پیشرفت علوم و گسترش تکنولوژی، اهمیت استفاده از روشهای آماری در علوم مختلف بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و آموختن آمار کاربردی در هر رشته جزء ملزومات گردیده است.
فرآیند آنالیز آماری کمک میکند تا پژوهشگر بتواند از داده های اولیه، اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کند و در صورت لزوم نتایج را تعمیم دهد.اگر حجم داده ها بزرگ باشد، استفاده از روشهای مختلف آنالیز آماری بسیار خسته کننده و مشکل خواهد بود. امروزه انواع نرم افزارهای مختلف آماری موجود، قادرند انواع آنالیزهای آماری را انجام دهند.
نرم افزار SPSS یکی از قدیمی ترین ، برنامه های کاربردی در زمینه تجزیه وتخلیلهای آماری است ؛ نرم افزاری آماری با قبلیتهای انجام توصیفی زیبا و گویا از اطلاعات، شامل رسم نمودارها و چارت های گوناگون و محاسبات مربوط به میانگین، انحراف معیار واریانس، میانه و غیره.
کلمه  SPSS مخفف  Statistical package for social science (نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی ) می باشد. این نرم‌افزار که یکی از نرم‌افزارهای تخصصی آمار است، بیشتر به بحث‌های آماری در حیطه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم رفتاری و … می پردازد.
قابلیت‌های نرم افزار SPSS  به ‌شرح زیر است:
•    تهیه خلاصه‌های آماری مانند گراف‌ها، جداول‌، آماره‌ها و
•    انواع توابع ریاضی مانند قدر مطلق، تابع علامت، لگاریتم، توابع مثلثاتی و
•    تهیه انواع جداول سفارشی مانند جداول فراوانی، فراوانی تجمعی، درصد فراوانی و
•    انواع توزیع‌های آماری شامل توزیع‌های گسسته و پیوسته
•    تهیه انواع طرح‌های آماری
•    انجام آنالیز واریانس یکطرفه، دوطرفه، چندطرفه و آنالیز کوواریانس
•    تکنیک‌های تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی
•    ایجاد داده‌های تصادفی و پیوسته
•    محاسبه انواع آماره‌های توصیفی
•    انواع آزمون‌های مرتبط با مقایسه میانگین بین دو یا چند جامعه مستقل و وابسته
•    قابلیت مبادله اطلاعات با نرم‌افزارهای دیگر
•    برازش انواع مختلف رگرسیون(سایت پایان نامه)
………

نصب و اجرای برنامه :

زمانی که برنامه spss را نصب می کنید به همراه آن یکسری فایل با پسوند sav هم ذخیره میشود . Spss تحت ویندوز می تواند انواع مختلفی از فایل های داده ها را باز کند که شامل فایل هایی که با لوتوس ۱-۲-۳ ، Excel ، Multiplan   ،  فایل های dBASE و فایل های اسکی فاصله داده شده با Tab   می باشد .
مراحل کلی کار :
در تحلیل داده ها با استفاده از اس*پی*اس*اس، سه مرحلهٔ اساسی وجود دارد. نخست باید داده های خام را وارد کنیم و آن ها را در یک پرونده ذخیره نماییم. دوم باید آزمون مورد نیاز را برگزینیم . سوم برونداد  یا خروجی را وارسی و تفسیر کنیم.

داده (data) :

مجموعه اعداد بدست آمده از اندازه گیری یک صفت آماری با یک مقیاس مناسب را داده یا داده خام گویند داده ها به دو دسته داده های گسسته و پیوسته تقسیم می شوند :
الف(داده های گسسته 🙁Discrete Data)  داده هایی هستند که در آنها بین هردو داده متوالی داده دیگری از آن صفت را نتوان قرارداد مانند داده های شمارشی و داده های اسمی و ترتیبی
ب )داده های پیوسته 🙁Continuous Data)   داده های پیوسته داده هایی هستند که در آنها بین هر دو داده متوالی هر چه قدر که به هم نزدیک شوند باز هم داده دیگری را بتوان قرار داد داده های فاصله ای ونسبتی اکثراً پیوسته است .
داده ها در spss به سه دسته تقسیم می شوند:
………..