پاورپوینت مرمت آثار باستانی

70,000 تومان
تعداد صفحه : 57 اسلاید
حجم فایل : 8.52 mb
فرمت فایل : Power point

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

پاورپوینت مرمت آثار باستانی

 

۵۷ اسلاید پاورپوینت بصورت زیبا و گرافیکی همراه با عکس بنا و متن های مرتبط تهیه شده توسط تیم دفتر فنی گرین

مقدمه:
از خداوند منان شاکریم که این توفیق را به ما داد که از عنوان درس که مرمت بناهای تاریخی می باشد کمال استفاده را بنماییم و از این درس – درس حفظ فرهنگ و تعصب و ملیت گرایی را کسب نماییم .به همین خاطر ما دانشجویان این گروه با راهنمایی استاد محترم……………………….شروع به انجام مطالعه بروی خانه های مسکونی شهرستان رشت نمودیم که ایده ای جدید از طرف ایشان بود شاید استارتی جهت نها دینه  کردن فرهنگ بومی منطقه باشد. به همین دلیل طبق روال استاد محترم پروژه در سه فاز صورت می گیرد که فاز اول شناخت و مطالعه بنا می باشد فاز دوم آسیب شناسی بنا  و نهایتا فاز سوم احیاء بنا می باشد .طبق موضوع پروژه که در ترم جاری مطرح بود و اکثر دانشجویان موظف به اخذ پروژه مذکور بودند ما نیز از میان خانه های مسکونی شهر رشت بعد از چندین جلسه ناکامی بلاخره موفق شدیم که با همکاری جناب آقای مصطفی مهرحسینی (مالک فعلی بنا)پروژه خانه مهرحسینی را بر داریم. به امید اینکه این پروژه و این روند موجب گردد تا این فکر در ذهن ملت متدین ایران جاری گردد که زندگی با حفظ هویت گذشته بسیار لذت بخش خواهد بود

فاز اول:
شناخت بنا

تاریخچه

طبق گفته آقای مصطفی مهر حسینی ساکن فعلی بنا این ساختمان در حدود صد سال قبل توسط حاج کاووس شاکری بنا گردیده است. در این بنا یک حجره (مغازه)ساخته شده بود که آقای ندافی متولی مسجد ساغریسازان در آنجا به کار لحافدوزی مشغول بودند.
در سال ۱۳۴۰ توسط آقای علی مهر حسینی مشهور به مشهدی علی سفالچین خریداری شده است که در سال ۱۳۶۸فوت کرده اند و این ساختمان به آقای احمد مهر حسینی به ارث رسیده است .
احمد مهرحسینی مهندس پل ساز ودر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در اهواز مشغول به خدمت بوده است که در زمان خدمت ایشان خانه در اجاره مستاجران بوده است.
درسال ۱۳۸۰ احمد مهر حسینی فوت کردند و خانه به آقای مصطفی مهرحسینی به ارث رسید که هم اکنون به همراه مادرو خانواده عمو وسایر مستاجران در آنجا سکونت دارند.
این بنا واقع در رشت -خیابان مطهری –ساغریسازان در زمینی به مساحت ۴۰۰ قرار گرفته است.