مقاله گرمایش جهانی

70,000 تومان
تعداد صفحه : 38
حجم فایل : 2 MB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

گرمایش جهانی

چکیده:

گرمایش جهانی و بحث تغییر اقلیم ناشی از فعالیت های بشر یکی از مشکلات و معضلات عمدهمحیط زیستی است که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از محافل علمی و سیاسی جهان را بخودجلب کرده است.
در حال حاضر این حقیقت که بشر وضعیت جو کره زمین را تغییر میدهد، به وضوح روشن شده است. هرچند با توجه به ابعاد گسترده کره زمین امکان وقوع چنین تغییراتی بعید به نظر میرسد اما متاسفانه در عمل شاهد بروز این تحولات مخرب زیست محیطی هستیم. در این بررسی پس از معرفی اجمالی پدیده گرمایش جهانی و اثرات گازهای گلخانه ای، به عواقب و پیامدهای تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی اکوسیستم های مختلف کره زمین، مباحث کشاورزی و منابع طبیعی، شبکه های هیدرولوژیکی، مسائل اقتصادی و اجتماعی، گسترش شیوع آفات و بیماری ها و ایجاد اختلال در شبکه های حیات و سایر موارد مرتبط با این مساله اشاره شده است. در پایان پس از جمع بندی مطالب، نسبت به ارایه راه حل های جدید و تاکید بیشتر بر لزوم اجرای روشهای موثر موجود، اقدام شده است.

مقدمه:

در سال های اخیر تغییرات آب و هوایی، تمام مناطق جهان را درگیر مسائل و بحرا نهای خود کرده است. سازمان ملل نیز در مورد بلایای طبیعی سال ۲۰۰۷ معتقد است که ۹۰ % بدترین بلایا در نتیجه تغییرات آب و هوایی رخ داده اند. تشدید روزافزون معضلات زیست محیطی همچون گرمایش جهانی، کاهش منابع آب و نابودی تنوع زیستی در قرن آتی، به یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از کشورهای جهان و سازمانهای بین المللی تبدیل شده است. این بحران ها به قدری گسترش یافته اند که دیگر راهی جز پیشگیری از شدت این تغییرات برای بشر نمانده است. در صورتی که میزان گازهای گلخانه ای موجود در جو به همین منوال افزایش یابند، نتیجه آن خیلی بیشتر از انقراض گونه ها و افزایش سطح آب دریاها خواهد بود. به اعتقاد دکتربسکی ما اکنون از مرحله بحرانی گذشته ایم و به مرحله «جبران ناپذیر » نزدیک میشویم. (بسکی، غلامرضا) در آستانه هزاره سوم، حفاظت از محیط زیست بعنوان محدوده مشترک عقلانیت، تفکر و عمل انسان ها برای دستیابی به توسعه پایدار و آینده ای روشن که در پرتو آن حقوق نسلهای آینده تضمین شود، مهمترین وظیفه و مسوولیت دولتها به شمار می رود. شعار روز جهانی محیط زیست، “گرمایش جهانی و ذوب شدن یخها” نشانگر اهمیت توجه به این مساله است که تهدیدی جهانی برای تمام سرزمین ها به شمار می رود؛ چراکه تغییرات آب وهوایی بر تمام ابعاد زندگی بشر تاثیر می گذارد.

فصل اول:
کلیات
فصل دوم:
اثرات و تبعات پدیده گرمایش جهانی

فصل سوم:
جنگل های مانگرو و عوامل مؤثر بر وسعت آنها

فصل چهارم:
نتیجه گیری و پیشنهادات

۴-۲ پیشنهادات

در نهایت باید اذعان داشت که مقابله با گرمایش جهانی یعنی مجموعه ای بزرگ از تلاش حامیان محیط زیست برای نجات زمین، اگر حفظ زمین هدف نهایی ما باشد مبارزه با گرمایش جهانی نیز باید هدف اصلی ما باشد.
این را باید باور کنیم.

منابع:

فارسی:
-۱  ارشدی، آزاده. (ترجمه) آلودگی هوا و گرمایش قطب شما ل، مهرماه ۱۳۸۷
-۲  بسکی، غلامرضا. گرمایش جهانی و پیامدهای آن، برگرفته از سایت اولین پایگاه اطلاع رسانی. دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن، مرداد ماه ۱۳۸۷
-۳  سلطانیه، محمد و محمد صادق احدی، گرمایش جهانی، کنوانسیون تغییرات آب و هوا و تعهدات بین المللی، مکز تحقیقات زیست محیطی، زمستان ۱۳۸۳
-۴  شیوایی، آیرین. کشاورزی قربانی گرمایش، ۱۳۸۷، روزنامه جام جم.
-۵  جام جم، مبارزه با گرمایش جهانی به کمک طبیعت، تیرماه ۱۳۸۷
-۶  جام جم، نقش گاز متان در افزایش دمای زمین، اسفندماه ۱۳۸۶
-۷  فراهانی، فرانک. (ترجمه) تاثیر گرمایش جهانی بر آتشفشان ها، خبر روزنامه جام جم، فروردین۱۳۸۷، شماره خبر:  ۱۰۰۹۳۶۱۱۲۴۲۸
-۸ نظری، منصوره. راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش گازهای گلخانه ای، روزنامه جام جم،۱۳۸۷٫ شماره خبر:  ۱۰۰۹۵۱۰۷۵۳۲۷