مقاله نقش ایران در بیداری اسلامی

40,000 تومان
تعداد صفحه : 16
حجم فایل : 30 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

نقش ایران در بیداری اسلامی

گرچه ادیان الهی و پیامبران اولوالعزم، از ابتدای دعوت و پیام رسانی خود با چالش‌ها و توطئه‌های سردمداران کفر و چپاولگران حقوق انسان‌ها روبرو بوده‌اند و این امر به مقتضای رویاروئی حق و باطل و ستیز پایان ناپذیر این دو جبهه، امری غیر قابل اجتناب بوده است. ولی هیچکدام از ادیان آسمانی و پیام آوران آن به اندازه اسلام وخاتم پیامبران«ص» با چالش ‌و پیکار اهریمنان روبرو نبوده‌اند
پیامبر گرامی رحمت (ص) خود در این باره می‌فرماید:
ما او ذی نبی قط بمثل ما اذیت
هیچ پیغمبری به اندازه من آزار و اذیت نشد

از هنگامیکه پیامبر گرامی اسلام (ص) با اعلان پیام: (قولوا لا اله الا الله تفحلوا) دعوت خود را آشکار کرد، سردمداران کفر جبهه متحدی را در مقابل این دعوت تشکیل داده و برای نابودی آن تلاش کردند. قوای شر با چشم پوشی از تمام اختلافات فیما بین خود تنها هدف مشترکشان را جلوگیری از گسترش این پیام و نابودی آن قرار دادند. یکی از جنگهایی که علیه مسلمانان سامان داده شد به جنگ احزاب شهرت یافت، زیرا در این جنگ تمامی سردمداران زر و زور با هم متحد شده و با تمام توان این جنگ را علیه اسلام نو پا سامان داده بودند.
آیاچه سری در این نظام نهفته است که قوای شر را این چنین آشفته می‌کند؟
بدون تردید آشفتگی سردمداران کفر و جهان سلطه، از پیام جاودانه و رهایی بخش کلمه توحید” است. پیامی که تمامی خدایان ساختگی و قدرتهای جعلی را نفی می کند وتنها آفریدگار جهان را به رسمیت می‌شناسد. این پیام همانگونه که در عصر نزول، تمام بنیان‌های غلط و سنن و فرهنگ باطل و ریشه دار جامعه آنروز را در هم فرو ریخت و بشریت آنروز را از تمامی غل و زنجیر هایی که به دور وجو د او تنیده بودند رهایی بخشید و راه بیداری و شورش توده ها را علیه ستم گران فراهم نمود ، امروز نیز هم چنان مشعل راه حق جویان و ستم دیدگان قرار دارد.

ستمگران عصر نزول بخوبی این حقیقت را درک کرده بودند که این آیین نو، فرهنگی متعالى و آزادی بخش را در بین مردم رواج می‌دهد، که لازمه آن متزلزل شدن اریکه قدرت مستکبرانه آنان است. واین همان واقعیتی است که امروز نیز جهان کفر و سلطه از آن هراس دارد و همین امر در طول تاریخ بشر علت صف آرایی قوای باطل و چپاول گران حقوق انسان در برابر پیامبران الهی بوده است

نتیجه:

بیداری اسلامی به عنوان یک آگاهی جمعی با تکیه به اراده عمومی و متاثر از اسلام اصیل تحت مدیریت جمهوری اسلامی در شرایط کنونی تبدیل به رفتار سیاسی شده و در شکل یک ایده سیاسی سامان داده شده است. تئوریزه شدن این نهضت فکری مرحله فرمولیته‌ای را پشت سر گذاشته و به عنوان یک مدل سیاسی رخ نموده است. به طوری که، شرایط کاملاً نسبت به یک دهه گذشته متحول شده است. وضعیت معادلات منطقه در حرکت رو به پیش خود همسو با منافع و مصالح اسلام و جنبش‌های اسلامی و کاملاً به ضرر غرب در حال رقم خوردن است. این موج فزاینده نهضتی، در صدد شکستن موانع نهضتی غرب برای رسیدن به یک جامعه دین محور است.