مقاله صندوق‌های سرمایه‌گذاری

120,000 تومان
تعداد صفحه : 70
حجم فایل : 1.5 MB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

همراه با یک فایل پاورپوینت ۱۰۰ اسلایدی از این مقاله برای ارائه دادن شما دانشجویان

مقدمه:
این صندوق‌ها با توجه به تعریف صورت گرفته در قانون بازار اوراق بهادار مصوب مجلس شورای اسلامی در آذرماه ۱۳۸۴ و به عنوان جایگزین مناسبی برای سبدهای مشاع ایجاد گردیده‌اند. با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدهای مشاع- که پیش از این توسط تعدادی از کارگزارانی که مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار(سبا) دریافت نموده‌اند تشکیل شده‌بودند- به کار خود خاتمه دادند. صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک در سهام (در اندازه کوچک) با الهام از متعارف‌ترین شکل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سایر کشورها که ده‌ها سال از ایجاد آنها می‌گذرد طراحی گردیده است. برای مطلع شدن از چگونگی فعالیت و نظارت بر این صندوق‌ها لازم است که سرمایه‌گذاران با مطالعه دقیق اساسنامه و امیدنامه مربوطه با جزئیات آن آشنا شوند و با توجه به استراتژی‌ها و انتظارات خود از سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار در مورد خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها تصمیم مناسبی اتخاذ نمایند. هدف از این یادداشت آشنایی هرچه بیشتر با ویژگی‌های «صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام» است به همین منظور در ادامه سعی گردیده است توضیحی اجمالی پیرامون موضوعات اصلی نحوه فعالیت و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در سهام به شرح ذیل ارائه گردد:
۱- ویژگی‌ها و ماهیت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها؛
۲- ارکان صندوق‌ها؛
۳- کارمزد ارکان و هزینه‌های صندوق؛
۴- خالص ارزش دارایی؛
۵- نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها.

صندوق سرمایه گذاری مشترک چیست؟

ضرورت تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک
دربورس کشورمان، یکی ازمشکلاتی که اکثرشرکت های پذیرفته شده به طوراعم و شرکت های سرمایه گذاری (بسته) به طوراخص با آن مواجه می باشند، کمبود نقدینگی است. افزایش سرمایه های مکررو دست و پاگیر سال های اخیر نیز خود مؤید این مــدعــا اســت. ماهیت سرمایه بازصنـدوق هـای سرمایه گذاری مشترک، مشکلات موجود سهامداران شرکت های سرمایه گذاری درخصوص پیچیدگی های افزایش سرمایه را حل می کند. ازسوی دیگر، درحال حاضر تعداد ۲۰۴ شرکت متقاضی ورود به بورس اوراق بهادار می باشند وبا عـنـایت به سیاست خصوصی سازی شرکت های دولتی به ویژه بانک ها و بیمه ها، نیاز به نقدینگی دربورس اوراق بهاداردوچندان خواهد شد. جذب نقدینگی توسط صندوق های سرمایه گذاری مشترک از طریق جذب سرمایه های خرد و حتی در بعضی موارد مقرری های ماهانه مردم ، امکان معامله هر چه بیشتر و سریع تر برروی سهام جدید بورس اوراق بهاداررا فراهم می سازد

در ادامه شاخص رتبه بندی ۶۱ صندوق سرمایه گذاری در سه گروه متفاوت بر حسب نوع آنها به همراه معرفی ۵ صندوق برتر و ضعیفتر ( از نوع سرمایه گذاری سهامی ) و نیز متودولوژی کار در پنجمین شماره از این گزارش پس از اصلاحات صورت گرفته تشریح می گردد.
نمایش شاخص رتبه بندی موزون :

ارزیابی فاکتورهای بازار bull و  bear

 

بازار bull (گاوی) معرف بازارهای در حال افزایش قیمت است و بازار bear (خرسی) معرف بازارهای در حال کاهش قیمت. تصور نکنید با این تعریف ساده شما به‌راحتی می‌توانید نوع بازاری را که در آن قرار دارید تشخیص دهید. اینکار اصلا ساده نیست، چرا که همه بستگی دارد به چارچوب زمانی که می‌خواهید مشخص کنید چه نوع بازاری به پایان رسیده و کدام بازار شروع خواهد کرد.

نتیجه گیری کلی :

شاخص ارائه شده در گزارش حاضر به بررسی و تجزیه و تحلیل فاکتورهای موثر بر عملکرد صندوق در بازه ای کوتاه مدت می پردازد . این شاخص به تنهایی نمی تواند مبنایی برای تصمیمات سرمایه گذاری افراد باشد . اما توجه داشته باشید که در صورتی که گروهی از صندوقها برای چندین دوره در جایگاه برترین رتبه ها قرار گیرند می توانند هدف مناسبی برای اتخاذ تصمیم مطلوب باشند . این وضعیت در حالت معکوس نیز صادق است .