تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی

50,000 تومان
تعداد صفحه : 33
حجم فایل : 380 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی

عملکرد اولیه برنامه نویسی هوش مصنوعی ایجاد ساختار کنترلی مورد لزوم برای محاسبه سمبولیک است زبانهای برنامه نویسی LISP,PROLOG علاوه بر اینکه از مهمترین زبانهای مورد استفاده در هوش مصنوعی هستند خصوصیات نحوی ومعنایی انها باعث شده که انها شیوه ها وراه حل های قوی برای حل مسئله ارایه کنند. تاثیر قابل توجه این زبانها بر روی توسعه AI از جمله توانایی های انها بعنوان”ابزارهای فکرکردن”می باشد . در حقیقت همانطور که هوش مصنوعی مراحل رشد خود را طی می کند زبانهای LISP,PROLOGبیشتر مطرح می شوند این زبانها کار خود را در محدوده توسعه سیستم های AIدر صنعت ودانشگاه ها دنبال می کنند وطبیعتا” اطلاعات در مورد این زبانها بعنوان بخشی از مهارت هر برنامه نویس AIمیباشد. PROLOGیک زبان برنامه نویسی منطقی است .یک برنامه منطقی دارای یک سری ویژگیهای قانون ومنطق است . در حقیقت خود این نام از برنامه نویسی PROدر LOGIC میآید . در این زبان یک مفسر برنامه را بر اساس یک منطق می نویسد .ایده استفاده توصیفی محاسبه ی اولیه برای بیان خصوصیات حل مسئله یکی از محوریتهای مشارکت PROLOGمی باشد که برای علم کامپیوتر بطورکلی وبطور اخص برای زبان برنامه نویسی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند . LISP اصولا” LISP یک زبان کامل است که دارای عملکردها ولیست های لازمه برای توصیف عملکردهای جدید, تشخیص تناسب وارزیابی معانی می باشد LISP به برنامه نویس قدرت کامل برای اتصال به ساختارهای اطلاعاتی را می دهد گر چه LISP یکی از قدیمی ترین ترین زبانهای محاسباتی است که هنوز فعال است ولی دقت کافی در برنامه نویسی وطراحی توسعه باعث شده که این یک زبان برنامه نویسی فعال باقی بماند . در حقیقت این مدل برنامه نویسی طوری موثر بوده است که تعدادی از دیگر زبانها براساس عملکرد برنامه نویسی آن بنا شده اند :مثل . FP,ML, SCHEME یکی از مهمترین برنامه های مرتبط با LISP برنامه SCHEME می باشد که یک تفکر دوباره در باره زبان در آن وجود دارد که بوسیله توسعه AI وبرای آموزش واصول علم کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد.
ما در عصری زندگی می کنیم که جامعه شناسان آن را عصر انقلاب کامپیوتر نام نهاده اند و مانند هر انقلاب واقعی دیگر، انقلابی است گسترده و فراگیر و تأثیر پایداری برجامعه خواهد داشت.
این انقلاب در اقتصاد امروز و نظم جامعه، به همان میزان  انقلاب صنعتی در قرن ۱۹ تأثیر دارداین تحولات قادر است الگوی فکری و فرم زندگی هر فرد را تغییر دهد.
انقلاب کامپیوتر توان ذهنی ما را گسترش می دهد.
عملکرد اولیه برنامه نویسی هوش مصنوعی (AI) ایجاد ساختار کنترلی مورد لزوم برای محاسبه سمبولیک است خصوصیات این ساختارها به مقدار زیادی موجب تشخیص خصوصیاتی می شود که یک زبان کاربردی می بایستی فراهم کند.

سخن آخر

هوش مصنوعی یکی از پهناورترین، جذاب‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های علوم کامپیوتری است. در این مقاله سعی شد مفاهیم اولیه این علم در ساخت بازی‌های کامپیوتری توضیح داده شود. البته باید بدانید هوش‌مصنوعی در این بازی‌ها مبحث مفصل و گسترده‌ای است که در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا برای آن رشته‌های تا حد کاردانی در نظر گرفته ‌شده است. در معدود بازی‌های تولیدشده در کشورمان می‌بینیم که قسمت هوش‌مصنوعی بازی بسیار ایراد دارد. علت هم مشخص است.
ساخت هوش‌مصنوعی (و همچنین موتور‌های ساخت بازی) یا باید توسط طراحان کشورمان صورت گیرد که متأسفانه علم آن وجود ندارد یا از مدل‌های خارجی استفاده شود که آن هم به ‌علت هزینه‌های زیاد خرید آن‌ها عملاً غیرممکن است. امیدواریم در آینده با پیشرفت برنامه‌نویسان کشورمان در این حوزه، بتوانیم بازی‌های کامپیوتری ساخت کشورمان را با لذت و بدون احساس تفاوت‌های آشکار با نمونه‌های خارجی‌شان، بازی کنیم.
در این مقاله سعی شده ‌است مفاهیم و کاربرد‌های ابتدایی هوش‌مصنوعی در بازی‌های کامپیوتری شرح داده‌ شود. گفتنی‌ است برای تهیه این مقاله از مطالب سایت‌های codeproject و gameai نیز استفاده‌شده است.

تکنیک ها وزبانهای برنامه نویسی هوش مصنوعی

فهرست منابع
منابع فارسی