بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کار

70,000 تومان
تعداد صفحه : 80
حجم فایل : 400 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کار

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی

 

پیشگفتار :
“سپاس خدایی را که در قالب جهان آفرینش دفتر حسن و زیبایی بنمود و برگهای گوناگون آن را در برابر ادراک و احساس آدمیان بگشود تا پاک بینان از هر ورق آن فصول اسرار خوانند و از دریافت هر سری مزه عشق چشند “. و سپاس خداوند متعال را که توفیق عنایت فرمود تا تدوین این پروژه پایان پذیرد و در اختیار استاد محترم قرار گیرد بدون شک برای بهره مندی و ارتقای کیفیت و به روز بودن مطالب آن نهایت دقت به عمل آمده است  ولی به هر حال نمی تواند خالی از نقصان و کاستی ها باشد و برای رفع نقایص آن امید به یاری استاد محترم دارم در تألیف مجموعه حاضر سعی بر آن بوده که تمام جنبه های فناوری اطلاعات در انواع کسب و کار ها بررسی شود تا بتوان اثر گذاری آن را در توسعه کسب و کار پیش بینی کرد ، امروزه جهانی شدن و تغییرات سریع فناوری ، موجب پویایی هر چه بیشتر ابزار ها و محیط های کسب و کار شده از این رو امکان فعالیت و رقابت پذیری در چنین محیط های پویایی منوط به داشتن منابع انسانی خلاق و روز آمد است که بتواند تغییرات و پیشرفت های فناوری را دنبال کرده و ایده ها وطرح های نوین را در کسب و کار محقق سازد چکیده
تغییرات شکل گرفته بر روی بازار تجارت (شرکت با شرکت) تحت تاثیر شدید توسعه فناوری اطلاعات است، موضوع فناوری اطلاعات ، بازنگری مجدد فرآیندهای کسب و کار و رفتار خرید کسب و کار را بسیار مهم و حیاتی کرده است با آغاز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران سازمانها و ارگانهای مختلف در صدد برآمدند تا با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به تجهیز خود اقدام کنند. اما با این حال گستردگی حوزه محصولات و خدمات و سطح وسیع مخاطبان یا همان مشتریان و گستردگی جغرافیایی بازار شرایط خاصی برای  کسب و کارهای کوچک حاکم کرده است که استفاده صحیح از فناوری اطلاعات میتواند باعث رفع بسیاری از مشکلات شود.فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

۱-۱-  مقدمه
۱-۲ – ضرورت و اهمیت موضوع
۱-۳- فرضیه های تحقیق
۱-۴- سوالات تحقیق
۱-۵- چارچوب نظری
۱-۶- محدودیت های تحقیق
۱-۷- قلمرو تحقیق(زمانی ، مکانی ، موضوعی)
۱-۷-۱- قلمرو زمانی:
۱-۷-۲- قلمرو موضوعی :
۱-۷-۳- قلمرو مکانی:
۱-۸- تعریف عملیاتی متغیرها

فصل دوم  : مروری بر تاریخچه و ادبیات تحقیق

۲-۱- مقدمه
۲-۲- تاریخچه
۲-۲-۱- تاریخچه IT
۲-۳- تحقیقات انجام شده در زمینه فناوری اطلاعات
۲-۳-۱- تحقیقی علمی پژوهشی با عنوان : ” بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال (مطالعه موردی با رهیافت Panel Data)
۲-۳-۲- مقاله ای با عنوان : ” تاثیر فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش سازمانی ”
۲-۳-۳-  تحقیقی با عنوان :” تا ثیر فناوری اطلاعات بر طراحی سازمانی ”
۲-۳-۴- مقاله ای با عنوان ” نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشد اقتصادی  ”
۲-۳-۵- مقاله ای با عنوان : ” تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی ”
۲-۴- تحقیقات انجام شده در زمینه کسب و کار و کارهای کوچک
۲-۴-۱- مقاله ای تحت عنوان : “آموزش منابع انسانی کار آفرین و توسعه سازمان های کوچک و متوسط (SMEs)
۲-۴-۲- تحقیقی علمی پژوهشی  با عنوان : “زنان کارآفرین ایرانی، ساختارهای فرهنگی- اجتماعی موثر در ایجاد کسب و کارهای کار آفرینانه ”
۲-۵- تحقیقات انجام شده در زمینه تاثیر فناوری اطلاعات بر توسعه کسب و کار
۲-۵-۱- مقاله ای با عنوان ” استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصادی ”
۲-۶-تعریف موضوع
۲-۶-۱فناوری اطلاعات و نقش آن در توسعه کسب و کار
۲-۶-۲- مزایای فناوری  اطلاعات برای شرکت ها
۲-۶-۲-۱-  افزایش سرعت:
۲-۶-۲-۲-  افزایش دقت:
۲-۶-۲-۳- کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات:
۲-۶-۲-۴- رفع برخی از فسادهای اداری:
۲-۳-۲-۵- ایجاد امکان کار تمام وقت:
۲-۳-۲-۶-  ایجاد امکان همکاری از راه دور:
۲-۳-۲-۷- کاهش هزینه‌های سیستم و کسب و کارهای کوچک

فصل سوم : چارچوب نظری تحقیق

۳-۱- مقدمه
۳-۲- تعریف فناوری اطلاعات (IT)
۳-۳- هدف از بکار گیری فناوری اطلاعات
۳-۴- وظایف فناوری اطلاعات
۳-۵- مفهوم IT
۳-۶- تعریف کسب و کار
۳-۷- ویژگیهای کسب و کار
۳-۸- اهداف کسب و کار
۳-۹- انواع کسب کار
۳-۹-۱- کسب و کار خانگی
۳-۹-۱-۱- اهمیت کسب و کار خانگی
۳-۹-۱-۲- سابقه کسب و کارهای خانگی
۳-۹-۱-۳- دلایل انتخاب کسب و کار خانگی
۳-۹-۱-۴- مزایای کسب و کار خانگی
۳-۹-۱-۵- نکات مهم برای راه اندازی کسب و کار خانگی
۳-۹-۲- کسب و کار اینترنتی
۳-۹-۲-۱- انواع کسب و کارهای اینترنتی
۳-۹-۲-۲- تفاوت کسب و کار اینترنتی با تجارت الکترونیکی
۳-۹-۳- کسب و کار روستایی
۳-۹-۴- کسب و کارهای خانوادگی
۳-۹-۴-۱- رشد و بقای کسب و کارهای خانوادگی
۳-۱۰- کسب و کارهای کوچک
۳-۱۱- فعالیتهای کسب وکار
۳-۱۱-۱- کسب و کار بازرگانی
۳-۱۱-۲- فناوری و اطلاعات
۳-۱۱-۳- کسب و کار تولیدی
۳-۱۱-۴- کسب و کار خدماتی
۳-۱۱-۵- کسب و کار خدماتی
۳-۱۱-۵-۱- خدمات حمایتی
۳-۱۱-۵-۲- خدمات مستقیم
۳-۱۱-۶- کسب و کار تجاری
۳-۱۲- پنج مهارت کسب و کار آینده ساز
۳-۱۳- جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد کشور‌ها و در روند توسعه کجاست؟
۳-۱۴- فناوری اطلاعات در کشورهای توسعه یافته
۳-۱۵- فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای درحال توسعه
۳-۱۶- استراتژی رشد صادرات  فناوری اطلاعات
۳-۱۶-۱-گسترش بخش دیجیتال
۳-۱۶-۲- رشد اقتصادی پایدار
۳-۱۶-۳- گسترش داخلی فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر طرف تقاضای اقتصاد خواهد شد:
۳-۱۷- آموزه هایی برای توسعه اقتصادی
۳-۱۸- فناوری اطلاعات و ارتباطات در هند
۳-۱۹- فناوری اطلاعات در سازمان ها و ادارات
۳-۱۹-۱- تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانها
۳-۱۹-۲- محور های بکارگیری فناوری اطلاعات در شرکتها و ادارات
۳-۱۹-۳- پیاده سازی فناوری اطلاعات در سازمانها و ادارات
۳-۱۹-۴- زیر ساخت نظام فناوری اطلاعات
۳-۲۰- موانع بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات و سازمانها
۳-۲۱- توصیه ها برای اجرای فناوری اطلاعات در سازمانها
۳-۲۲- تعاریف همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار

۳-۲۳- همسوسازی کسب و کار و فناوری اطلاعات با شش استراتژی  برای توسعه کسب و کار

فصل چهارم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۴-۱- نتیجه گیری
۴-۲- پیشنهادات
منابع

تعاریف همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار
با وجود اهمیت ظاهری همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار، بیشتر مقالات در مورد اینکه چگونه همسویی را تعریف کنند، به نسبت مبهم اند. وایرنینگ و همکاران در سال ۲۰۰۵ این همسویی را به عنوان مسأله منطبق کردن خدمات IT با نیازمندیهای کسب و کار با در نظر گرفتن کسب و کار به عنوان اصل تعریف کردند. این رویکرد منطقی اما سنتی، در مقابل نظر پوئلز است که بیان می‌کند همسویی فناوری اطلاعات با کسب و کار تأثیر متقابلی بین فناوری اطلاعات و کسب و کار را نشان می دهد. مشکل دیگری که در تعریف همسویی وجود دارد این است که آیا این همسویی یک حالت است یا سطحی که می تواند به دست آید، یا فرایندی است که به یک حالت معین (بالاتر) می رسد. مفهوم همسویی به عنوان یک حالت، بیشتر به وسیله لافمن در سال ۲۰۰۰ توسعه یافت که سطح بلوغ همسویی یک سازمان را ارزیابی می کند. محققان دیگری در سال ۱۹۹۶ درجه ای از سطح همسویی را اندازه گیری کردند. رویکرد فرایندی به همسویی با کسب و کار فناوری اطلاعات را می‌توان در متدولوژی‌های برنامه ریزی فناوری اطلاعات که در دهه ۷۰ و ۸۰ توسعه یافتند، مشاهده کرد. همچنین برودنت ووایل زمانی که بیان کردند که همسویی یک حرکت است، نه یک رویداد، از دیدگاه فرایندی حمایت کردند. در تعریف دیگری همسویی فناوری اطلاعات و کسب و کاردرجه ای است که کاربردها و زیرساخت فناوری اطلاعات، استراتژی و فرایندهای کسب و کار را توانمند کرده، شکل می دهد. در این تعریف همسویی می تواند به عنوان یک حالت، درجه ای از همسویی و هم به عنوان یک فرایند، فعالیتها یا متدولوژی های رسیدن به یک حالت معینی از همسویی بیان شود. با توجه به تعریفهای ارائه شده می توان گفت همسویی کسب وکار و فناوری اطلاعات یک همسویی چند جانبه است که هم همسویی بین استراتژی کسب و کار و استراتژی فناوری اطلاعات و نیز همسویی بین ساختارکسب و کار و فناوری اطلاعات و هم فرایندهای کسب وکار و زیرساخت های فناوری اطلاعات و همچنین نیازمندیهای سازمان و قابلیت‌های فناوری اطلاعات را در بر می گیرد.