بررسی تاثیر آموزش رفتاری والدین و دارو درمانی بر میزان علائم بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه

150,000 تومان
تعداد صفحه : 25
حجم فایل : 150 KB
فرمت فایل : Word

لینک دانلود بعد از اضافه کردن پروژه به سبد خرید و پرداخت آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

توضیحات

بررسی تاثیر آموزش رفتاری والدین و دارو درمانی بر میزان علائم بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه / بیش فعالی

پایان نامه کامل به همراه پرسشنامه
تهیه شده توسط تیم گرین

فهرست                                                                                          صفحه
فصل یک:
موضوع پژوهش                                                                                                             ۱
مقدمه                                                                                                                            ۱
بیان مسأله                                                                                                                      ۲
اهمیت پژوهش                                                                                                                ۳
هدف های پژوهش                                                                                                           ۴
فرضیه پژوهش                                                                                                               ۴
تعریف متغیرها                                                                                                               ۴
فصل دوم:
ادبیات پژوهش                                                                                                                ۵
فصل سوم
جامعه آماری                                                                                                                ۱۹
حجم نمونه آماری                                                                                                          ۱۹
روش نمونه گیری                                                                                                          ۱۹
تعیین ابزار اندازه گیری                                                                                                   ۱۹
شیوه های تجزیه و تحلیل داده ها                                                                                       ۱۹
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل آماری داده ها                                                                                            ۲۰
فصل پنجم:
نتیجه گیری                                                                                                                  ۲۲
پیشنهاد پژوهش                                                                                                             ۲۳
محدودیت پژوهش                                                                                                          ۲۳
منابع                                                                                                                          ۲۴
پیوست                                                                                                                        ۲۵

مقدمه:
امروزه بیش فعالی یکی از عمده ترین مشکلات کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب می شود . اغلب والدین چون نحوه ی بر خورد صحیح با اینگونه کودکان را بلد نیستند، آنها را از خود طرد نموده و مورد تنبیه قرار می دهند. در مدرسه اینگونه کودکان اغلب دچار مشکلند و هر از چند گاهی با دوستان خود درگیر می شوند و موچب رنجش همکلاسی های خود می شوند. (قربانی؛۱۳۸۶)
در این تحقیق ضمن معرفی و ذکر انواع این اختلال سعی شده است که راهها و روشهایی که در درمان ان موثر است به والدین ، معلمین ، و …. معرفی گردد تا رفتاری صحیح و معقول با آنها در خانه ،مدرسه ، و جامعه داشته باشند و نیز اینگونه کودکان بتوانند با رعایت این موارد رفتار خود را با دیگران تصحیح نمایند.

تعریف:
کودکان از لحاظ فعالیتهای حرکتی با یکدیگر تفاوت دارند. ممکن است همه کودکان از نظر بزرگسالان بیش فعال باشند، ولی به نظر میرسد که بعضی از کودکان هرگز از حرکت باز نمی ایستند . آنان در سنین پیش دبستانی بدون اینکه هدفی داشته باشند بدون وقفه می دوند ، بالا و پایین میروند و میخزند. این گروه از بچه ها به علت حرکات بیش از حد و عدم توجه به دستورات و مقررات کلاس و مدرسه وضعیت عادی را بر هم میریزند و موجب آزار واذیت دیگران می شوند و یکی از بارزترین مشکلات دانش آموزان می باشد . کودکانی که بیش فعالند مشکلاتی نیز درتوجه و تمرکزدارند ووقتی بزرگترمی شوند ناتوانی مشخصی برای آرام نشستن دارند و به طور افراطی تمایل به بی قراری دارند. این اختلال در بین پسرهابه مراتب بیشتر از دختران است و با نسبت ۱به ۳ تا ۱ به ۱۰ نوسان دارد.(علیزاده، ۱۳۸۳)

جامعه ی آماری :

جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دبستانی بش فعال شهر لاهیجان می باشد.
حجم نمونه آماری :
حجم نمونه آماری در این پژوهش ۳۰ نفر از دانش آموزان بیش فعالی دبستانی می باشند.
روش نمونه گیری :
در روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه گیری در دسترس می باشد ، بدین گونه که یک روز رفته و پرسشنامه سنجش بیش فعالی بیت دانش آموزان پخش گردید.